איך לשמור על זכויות היוצרים בהעלאת התמונות לאמזון ?

במידה והחלטתם שאתם מעוניינים לפנות לצלם שיצלם את המוצרים שלכם חשוב שתקחו בחשבון מספר דברים.
ראשית, הפוסט נכתב על עבודה מול צלם מוצרים אך נכון באותה המידה לעבודה מול עורך תמונות ומעצב גרפי.
זיהינו פערים בידע וטעויות נפוצות של לקוחות שלנו, בעלי מותגים וסוחרי איקומרס שחשופים בין היתר לגניבת התמונות ולהפרת זכויות יוצרים . התחרות היום במסחר הדיגיטלי היא אינטנסיבית ובקלות ניתן להעתיק ואפילו לגנוב את התמונות שעבדתם עליהם והשקעתם זמן וכסף. על הגנבים אין לכם שליטה, תמיד יהיה מתחרה שיחפש לקצר תהליכים.
אך אם תדעו את הזכויות שלכם וממה חשוב להיזהר תוכלו להרתיע את הגנבים מראש.
חשוב לציין, שבמידה ומתחרה גנב לכם תמונות והוא משתמש בהן כדי לשווק את המוצר שלו
סימן שהתמונות שלכם עובדות ! כמו בכל תחום בחיים אם מעתיקים ממך זה אומר שאתה טוב ויש מה ללמוד ממך.

באופן כללי אם אתם מעלים תמונות לאמזון חשוב מאוד שתדעו : מידע מתוך שירות הלקוחות ומופיע בTOS של אמזון. הרבה סלרים לא מודעים לכך אז ממליצים לכם לקחת כמה דקות ולקרוא בעיון :

איננו אוכפים

בעלות על דף הפרטים ומגבלות תמונה: כשנוצר דף פרטים, הוא הופך לדף קטלוג קבוע ב-Amazon שיישאר פעיל גם אם המלאי של המוצר יאזל. בנוסף, כשתתווסף תמונה שלך שמוגנת בזכויות יוצרים לדף הפרטים, הוספתה מעניקה ל-Amazon ולחברות הבת שלה זכות לא בלעדית, כלל עולמית, נטולת תמלוגים, קבועה, שלא ניתן לשנותה, לממש את כל זכויות הפרסום של החומר.

מוכרים אחרים יוכלו להוסיף את הפריטים שלהם למכירה מול דפים שנוצרו על ידך או שאליהן הוספת את התמונות שלך שמוגנות בזכויות יוצרים. עם זאת, אנו דורשים מהמוכרים שלנו לפרסם רק מול דפי פרטים שתואמים באופן מדויק לפריטים שלהם. אם לדעתך מוכרים מפרסמים מול דפי פרטים שאינם תואמים באופן מדויק לפריטים שלהם, אנו מבקשים ממך לדווח לנו על ההפרה באמצעות טופס יצירת הקשר.

אם התמונה שמוגנת בזכויות יוצרים נוספה לקטלוג שלנו ללא הסכמתך, יש למלא את הטופס להלן.

הפצה בלעדית או סלקטיבית: Amazon מכבדת את זכותו של יצרן לחתום על הסכם הפצה בלעדי עבור מוצריו. עם זאת, הפרות של הסכמים כאלה אינם מהווים הפרה של זכויות הקניין הרוחני. מכיוון שאכיפה של הסכמים כאלה היא בין היצרן לקמעונאים שלו, Amazon לא תוכל לעזור בפעולות האכיפה.

במילים אחרות ברגע שהעליתם תמונות לאמזון אתם בעצם מרשים להם ולחברות הבת שלה שפועלות בתוך אמזון להשתמש בתמונות שלכם , לכן אתם חייבים להיות עירניים אם מוכר אחר משתמש בתמונות ששייכות לכם אל תהססו למלא את הטופס ולהתלונן לשירות הלקוחות של אמזון על הפרת זכויות יוצרים ואמזון יורידו את התמונות של הגנב.
יש מקרים בהם התמיכה יורידו את התמונות והגנבים שמכירים את המערכת מבפנים ינסו שוב אז צריך לוודא שאכן התמונות הוסרו ותמיד להישאר מעודכנים בשוק שלכם . 

במידה והחלטתם להשקיע בבניית חנות אינטרנטית באמזון עליכם לקחת בחשבון את תהליך העבודה שיוביל אתכם להצלחה. חלק מהתהליך כולל למצוא מוצר עם בידול משמעותי או לייצר את הבידול בעצמך, לבנות מותג יציב, לעצב לוגו, אריזה למוצר, לצלם ולערוך את התמונות למוצר, לכתוב ליסט, ללמוד לעבוד מול אמזון, מול ספקים, לדאוג לשילוח, להכיר את הקהל שלכם, את המתחרים וזה רק חלק מהתהליך. אחרי כל ההכנות ועליית המוצר לאוויר – אתם יכולים להתחיל למכור. אמזון יצרו קרקע שווה לשיווק לכל הסלרים ומאפשרים להציג את המוצר באמצעות ריבוע אחד בלבד!

כל מרכולתכם תחום בריבוע הזה. זהו חלון הראווה היחידי. זה מטורף לא ?!

אחרי כל ההשקעה שלכם יכול לבוא מתחרה ולגנוב לכם ברגע את כל התמונות… מתסכל לא?

אז מה עושים ?

בואו נתחיל לצמצם פערים שיעזרו לכם לשמור על זכויות היוצרים:

  1. זכויות יוצרים

לפי חוק זכויות יוצרים, סעיף 35(א’) הקבצים שייכים ליוצר, כלומר לצלם. ניתן לרכוש את זכויות היוצרים וחומרי הגלם במידה והוחלט על כך במפורש בהסכם העבודה בכתב. במידה ואתם מצלמים מוצרים בעצמכם DIY כל הקבצים נמצאים אצלכם ושייכים לכם. אם חשוב לכם שזכויות היוצרים על התמונה ו\או חומרי הגלם ישארו אצלכם הוסיפו סעיף בהתאם בהסכם העבודה מולו.

  1. כתיבת הזכויות יוצרים על התמונה ברשת

אם אתם מוכרים באמזון ארה”ב או איביי איטסי או בכל פלטפורמת איקומרס אמריקאית תוכלו בלינק הזה לרשום זכויות יוצרים עבור התמונות שלכם

כך תגנו על התמונות שלכם מגנבות ברשת בצורה וודאית. דרך נוספת היא לשלוח לעצמכם את התמונות למייל כך תוכלו להוכיח קדימות בתאריך השימוש בתמונה מול הגנב.

  1. עבודה עם צלם מישראל

לעבודה עם צלם ישראלי יש יתרונות ברורים: תקשורת נוחה יותר, אפשרות למפגש וכמובן אין הפרשי שעות.

אבל יותר מזה, עבודה מול צלם ישראלי יעזור לכם להימנע מגניבת רעיון המוצר שלכם והבידול שיצרתם. ייתכן שהצלם מחו”ל או דרך פייבר ששלחתם לו את המוצר בעצמו מוכר באמזון או עובד עם סלר שמוכר והוא מגלה לו את כל העבודה הקשה שעשיתם בבחירת המוצר. אין לכם באמת דרך לדעת שהוא לא גונב לכם את הרעיון. גם צלם ישראלי יכול לעשות זאת אבל התעשייה פה קטנה ויותר קל להכיר מקרוב את הנפשות הפועלות. מגיעים אלינו לסטודיו לקוחות שצילמו את המוצרים שלהם אצל מספר צלמים לפני שהגיעו אלינו ושמענו סיפורים רבים על צלמים ואפילו ספקים סינים שהעתיקו את הרעיון למוצר ואפילו את התמונות עצמן. הסינים ידועים כמעתיקנים וחקיינים, מקוריות זה פחות הצד החזק שלהם. הסינים טובים בלהיות זולים, אך כמו שאומר פתגם סיני עתיק:  “שילמת בזול שילמת ביוקר”.

בפורטו סטודיו אנחנו מבינים את המשמעות הרבה לשמירת סודיות המידע של הלקוחות שלנו. אנו דואגים ליחס אישי, שירות מקצועי ואחראים על כל שלבי ההפקה במהלך הפרויקט. איתנו אתם יכולים להיות בטוחים שהזכויות שלך ישמרו.

בנוסף, חשוב שתוודאו שאתם עובדים עם צלם מקצועי שמכיר את הדרישות של הפלטפורמה בה אתם סוחרים. אם אתם סוחרים באמזון כדאי שתמיד תתעדכנו בדרישות של אמזון מהתמונות. תוכלו למצוא פה לינק לבלוג שכתבנו בנושא “חשיבות התמונה הראשית בחנות האינטרנטית באמזון”. בין אם אתם מצלמים בעצמכם DIY את המוצרים שלכם או עובדים מול צלם חיצוני אנחנו ממליצים להכיר ולדעת את הזכויות וההגבלות בכל פלטפורמה. שלא יעבדו עליכם!

  1. לוגו על גבי התמונה

דרך נוספת לשמור על זכויות היוצרים בתמונות היא להדביק לוגו על התמונות שאתם מעלים לרשת. בתמונה ראשית באמזון לדוגמא, זה אסור. אבל בכל התמונות המשניות מותר לכם להדביק לוגו. כמובן לוגו לא באמת ימנע מהגנב להוריד ולהשתמש לכם בתמונות אבל אין ספק שזה יכול להרתיע אותו מכך, כי יהיה לו יותר קשה להסיר את הלוגו מהתמונה וכך הוא יחפש להעתיק ממישהו אחר. ממליצים להשתמש בלוגו בצורה נעימה לעין כך שהלוגו לא יגרע מהתמונה אך ירחיק מזיקים.
ברשת היום קיימות פלטפורמות רבות להקמת עסק אינטרנטי בעלות פוטנציאל רב ליצירת הכנסה קבועה ואפילו גבוהה מהנוחות של הבית. אך עם זאת חשוב להבין ולקחת בחשבון כבר בשלב הראשוני של הקמת העסק את המכשולים שעלולים להיות בדרך.

יש הרבה הבטחות סביב עולם האיקומרס וחשוב לנו להיות כנים איתכם ולהדגיש שעסק אינטרנטי מצריך השקעה כלכלית והשקעה של זמן ומשאבים לא פחות מכל עסק אחר. אחרי שנים בתחום, בעבודה אינטנסיבית וצמודה עם סוחרי איקומרס רבים ומנטורים מובילים בארץ, אנחנו יכולים לומר לכם בביטחון מלא שמי שעובד בתהליך עבודה מסודר ועקבי מגיע לרווחים בהתאם, יש לנו לקוחות שהגיעו אלינו לפני 4 שנים עם מוצר אחד והיום הם בעלי מותגים עם עשרות מוצרים שאמזון זה מקור הפרנסה העיקרי שלהם. יש כמובן עוד פלטפורמות ודרכים יצירתיות למכור את המוצרים שלכם
וגם על זה נרחיב בקורס הדיגיטלי שלנו  .

בפורטו סטודיו פיתחנו קורס מקיף במיוחד עבור הסוחר הישראלי –ADIY – מקדם עסקים בסמארט. בקורס זה לומדים גם איך להימנע טעויות נפוצות של סלרים, איך לשמור על זכויות היוצרים שלכם בצורה וודאית ואיך לא להיות תלוי באנשי מקצוע חיצוניים שעלולים לעכב אתכם בדרך להצלחה עסקית.
ריכזנו עבורך את כל התובנות, הכלים והסודות שיקחו את העסק שלך לשלב הבא.

אז אם אתם עדיין פה מזמינים אתכם להירשם כבר עכשיו לקורס ADIY – מקדם עסקים בסמארט

ולהתחיל לצלם ולשווק בעצמך את העסק שלך! 

רוצים לשמוע עוד ? צרו קשר :03-6563533  למשרד או שלחו לנו מייל 

 

שתף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

רוצה להירשם לפורטו בלוג ולקבל עדכונים ישירות למייל ?

*אנחנו מכבדים את הפרטיות שלך ולא נשלח לך דואר ספאם, תוכל לבטל את ההרשמה בכל זמן שתרצה.

    כתיבת תגובה

    Previous Next
    Close
    Test Caption
    Test Description goes like this
    ×

    עגלת קניות